Fake Up by Benefit

benefit fake up concealer photo benefit-fake-up-concealer-thedollsfactory5_zps7f765949.jpg



benefit fake up concealer photo benefit-fake-up-concealer-thedollsfactory1_zps3a10f7e6.jpg  benefit fake up concealer photo benefit-fake-up-concealer-thedollsfactory4_zps81664ecd.jpgbenefit fake up concealer photo benefit-fake-up-concealer-thedollsfactory3_zps8c9c8646.jpg 

When you meet the Benefit team you wonder who is the magician who did the interviews and hired such cheerful and hands-on women who really love what they are doing. The Benefit team of women represents perfectly their products, funny packaging with non trivial names that look like the Barbie fake make up we used as children but with a great research done behind every product that really delivers what it promises, a perfect looking skin.  

The latest product presented by Benefit is Fake Up stick concealer consisting of 2 parts: the outer one, capable of providing up to six hours of hydration, thanks to Vitamin E and extracts of apple seeds and the internal part which is the one that corrects, smooths and covers the dark circles by also diffusing light. 

I was skeptical in the beginning given that it looked like a lot of moisturizer and just a little bit of concealer but once I tried it on I saw how well it worked for my under the eye area leaving it well covered and fresh. It comes in three shades; light, medium and deep. While the coverage is great on me, it is a light coverage which makes my eyes look more natural, so in case you have very dark circles it won’t get enough coverage. The application is very easy and can also be used over the make up when we want to refresh our look.

Price €25,50 Available at Sephora from March 1st

benefit fake up concealer photo benefit-fake-up-concealer-thedollsfactory2_zps67dcd896.jpg

Quando si incontra il team di Benefit ti viene da chiedersi chi è il mago che ha fatto le interviste e assunto persone cosi allegre e con cosi tanta voglia di fare che amano veramente il loro lavoro. Il team di donne che lavora da Benefot rappresenta perfettamente i loro prodotti, packaging divertente con nomi non banali che sembrano i trucchi falsi della Barbie, ma che nascondono dietro una grande ricerca e offrono i risultati promessi: una pelle dal look perfetto.  


L’ultimo prodotto presentato da Benefit si chiama Fake Up ed è un correttore a stick composto da 2 parti: quella esterna, in grado di fornire fino a sei ore di idratazione, grazie alla vitamina E ed estratti di semi di mela e la parte interna che è quella che corregge, leviga e copre le occhiaie diffondendo anche la luce.
Ero un pò scettica all’inizio, dato che a prima vista sembrava tanta crema idratante e solo un po’ di correttore, ma una volta provato ho visto come funziona bene lasciando ben coperta e fresca la zona intorno all’occhio. Il correttore è disponibile in tre tonalità: chiaro, medio e scuro. La copertura la trovo perfetta su di me perche si tratta di una copertura leggera che da agli occhi un aspetto più naturale. Ma nel caso in cui avete delle occhiaie molto scure usando Fake Up a mio parere non sarà possibile ottenere una copertura sufficiente. L’applicazione è molto semplice e può essere utilizzato anche sopra il make up quando si vuole rinfrescare il look.
Prezzo € 25,50. Disponibile da Sephora dal 1 ° marzo

FIND ME ON - TWITTER - FACEBOOK - BLOGLOVIN’

5 Comments

Leave a Reply